20
Már

Az Ideális Ügyfél

Nagyon sok helyen olvashatunk arról, hogy milyen a jó lakberendező, a jó lakberendező 10 pontja, hogyan válasszunk lakberendezőt, miben segít a lakberendező, stb.
Arról viszont keveset beszélünk, hogy milyen az Ideális Ügyfél. Mi szakmabeliek milyen ügyfelet kívánunk magunknak?
Van kolléganőm, aki a svájci befektetőt várja,  (  😛 ) van, aki azt szereti (szeretné), ha mindenben igazat ad neki a megrendelő, minden ötletét elfogadja. Mindenkinek egy kicsit más.

Az egyik ügyfelem saját magát kezdő megrendelőnek nevezte, mert velem dolgozott először.
Sokszor kérdezte, hogy hogyan tudná segíteni a közös munkánkat, mert ő még tapasztalatlan az ilyen együttműködésben. Ekkor fogalmazódott meg bennem, hogy szerintem, milyen az Ideális Ügyfél.

–    Szimpátia: Az első találkozáskor kiderül, hogy van vagy nincs szimpátia a megrendelő és a tervező között. Ha nincs, akkor nem szabad együtt dolgozni.  – Mert, a tervező a megrendelő bizalmasa lesz. Mesél az életéről neki, hogy a tervező minél jobban megismerhesse, mert minél jobban ismeri a tervező, annál inkább lesz egyedi a terv, annál inkább lesz a terv a megrendelőre szabva.
–    Bizalom: Csak akkor bízza meg a szimpatikus tervezőt, ha bízik is benne. Bízik a szaktudásában, tapasztalatában, bízik abban, hogy a tervező, azért dolgozik, hogy ő egy szebb, jobb, kényelmesebb, otthonban élhessen, dolgozhasson, pihenhessen.
–    Idő: Hagyjon a tervezésre elég időt a megrendelő. Ne akkor kezdjék el a tervezést, ha már állnak a falak. Akkor is lehet, csak akkor jó, ha egy időre leáll az építkezés, addig, amíg a berendezési tervek el nem készülnek. Amikor kevés az idő a tervezésre állandó nyomás alatt érzi magát a megrendelő és a tervező is, amikor a szakiparosok sürgetik őket, hogy – “No hogyan tovább? Mennünk kell a következő munkára.” Sokkal gyorsabban és sokkal jobban is halad a szakipari munka, ha már minden terv készen van.
–    Őszinte: Mondja el őszintén, hogy mi tetszik neki, vagy mi nem. Mi érdekes számára, mi szokatlan a tervben. Mi az, amit rögtön elvet, mi az, amit még átgondol. De ne mondja, hogy tetszik neki, ha az nem igaz. És mondja meg azt is, ha tetszik, mert kell a tervezőnek a pozitív visszacsatolás. 😆
–    Tudja, kinek a véleményére adjon: Meg kell beszélni a terveket valakivel, mert meg kell osztani az élményt (mert valamit tervezni, alkotni az élmény), de ne mindenkivel. Tudni kell, kinek a véleményére adjon, mert nem kell mindenkinek a véleményére hallgatni. Hiszen mindannyian különbözőek vagyunk, mindenki a saját élethelyzetének megfelelően fogja elemezni a tervet. Ám a tervet nem más, hanem a megrendelő szempontjai szerint kell értékelni.
–    Tud dönteni: Igen sokszor nehéz dönteni, de kell. Nem rögtön, abban a pillanatban, ahogy meglátja a terveket, de kell. Van, amikor két jó terv közül kell választani (ez a jobb helyzet), és van, amikor kompromisszumot kell kötni.
–    Átgondolt: Csak akkor fogadja el a tervet, ha már magáénak érzi. Ha el tudja magát képzelni a tervezett térben. Nem azért kell elfogadnia, mert idén éppen az a trend, hanem azért mert tényleg úgy érzi: “Igen, ez az! Pont ilyenre gondoltam.” 😀

   judgment-889219_1920

Ha a fentiekből legalább négy teljesül a tervező már boldog. 🙂