Milyen az Ideális Ügyfél?
20
márc

Az Ideális Ügyfél

Nagyon sok helyen olvashatunk arról, milyen a jó lakberendező. Nagyon sok helyen olvashatjuk, mi a jó lakberendező 10 pontja. Hogyan válasszunk lakberendezőt? Miben segít a lakberendező, stb.

Arról viszont keveset beszélünk, hogy milyen az Ideális Ügyfél. Miben tud segíteni az Ügyfél a tervezőnek? Mi szakmabeliek milyen Ügyfelet kívánunk magunknak?

Van kolléganőm, aki a svájci befektetőt várja. ( :-P) Van, aki azt szereti (szeretné), ha mindenben igazat ad neki a megrendelő, minden ötletét elfogadja. Mindenkinek egy kicsit más.

Az egyik ügyfelem saját magát kezdő megrendelőnek nevezte, mert velem dolgozott először. Sokszor kérdezte, hogyan tudná segíteni a közös munkánkat, mert ő még tapasztalatlan az ilyen együttműködésben. Ekkor fogalmazódott meg bennem, hogy szerintem, milyen az Ideális Ügyfél.

Szimpátia

Az első találkozáskor kiderül, hogy van vagy nincs szimpátia a megrendelő és a tervező között. Ha nincs, akkor nem szabad együtt dolgozni. Mert, a tervező a megrendelő bizalmasa lesz. Mesél az életéről neki, hogy a tervező minél jobban megismerhesse. Minél jobban ismeri a tervező Ügyfelét, annál inkább lesz egyedi a terv, annál inkább lesz a terv a megrendelőre szabva.

Bizalom

Csak akkor bízza meg a szimpatikus tervezőt, ha bízik is benne. Bízik a szaktudásában, tapasztalatában. Bízik abban, hogy a tervező, azért dolgozik, hogy ő egy szebb, jobb, kényelmesebb, otthonban élhessen, dolgozhasson, pihenhessen.

Idő

Hagyjon a tervezésre elég időt a megrendelő. Ne akkor kezdjék el a tervezést, ha már állnak a falak. Akkor is lehet, csak akkor jó, ha egy időre leáll az építkezés, addig, amíg a berendezési tervek el nem készülnek. Amikor kevés az idő a tervezésre, állandó nyomás alatt érzi magát a megrendelő és a tervező is. Az sem jó, ha a szakiparosok sürgetik őket, hogy “No, hogyan tovább? Mennünk kell a következő munkára.” Sokkal gyorsabban és sokkal jobban is halad a szakipari munka, ha már minden terv készen van.

Őszinte

Mondja el őszintén, hogy mi tetszik neki, vagy mi nem. Mi érdekes számára a tervben. Mi szokatlan a számára, de ennek ellenére mégis érdekesnek tartja. Mi az, amit rögtön elvet, mi az, amit még átgondol. De ne mondja, hogy tetszik neki, ha az nem igaz! És mondja meg azt is, ha tetszik, mert kell a tervezőnek is a pozitív visszacsatolás. 😆

Tudja, kinek a véleményére adjon

Meg kell beszélni a terveket valakivel, mert meg kell osztani az élményt (mert valamit tervezni, alkotni az élmény). Ám ne mindenkivel! Tudni kell, kinek a véleményére adjon, mert nem kell mindenkinek a véleményére hallgatni. Hiszen mindannyian különbözőek vagyunk. Mindenki a saját élethelyzetének megfelelően fogja elemezni a tervet. Ám a tervet nem más, hanem a megrendelő szempontjai szerint kell értékelni.

Tud dönteni

Igen sokszor nehéz dönteni, de kell. Nem rögtön, nem abban a pillanatban, ahogy meglátja a terveket, de kell. Van, amikor két jó terv közül kell választani (ez a jobb helyzet), és van, amikor kompromisszumot kell kötni.

Átgondolt

Csak akkor fogadja el a tervet, ha már magáénak érzi. Ha el tudja magát képzelni a tervezett térben. Nem azért kell elfogadnia, mert idén éppen az a trend, hanem azért, mert tényleg úgy érzi: “Igen, ez az! Pont ilyenre gondoltam.” 😀

   judgment-889219_1920

Ha a fentiekből legalább négy teljesül a tervező már boldog. 🙂